Sivun näyttöjä yhteensä

20.3.2011

päivitystä ja ihanuuksia..

Päivittelin pitkästä, pitkästä aikaa ristipistolistojani . Siis nuo listani, missä on mitä pakkauksia ja ohjeita minulla on. Ja tietenkin, mitä tahtoisin vielä itselleni. Tietenkään kaikkia lehtiä en pysty/jaksa listata, mitä minulla on. Mutta joitakin uusimpia varmaan pyrin listaamaan tuonne. En ole vielä oikein päässyt sinuiksi tuon Picasan kanssa, mutta ehkä opin sitä käyttämään. harjoitusta, harjoitusta.

Tämän kankaan, langat ja helmet tilasin jo joku aika sitten Dracolair Creations: Compass Rose-työhön. Kuva kompassista löytyy I have charts-listaltani.



Ja Leenan ihanasta Violariumista tilasin nämä kolme ihastuttavaa lehteä.



Nämä olen tilannut jo monta kuukautta sitten, mutta kun en ole päivittänyt blogia, niin nämäkin ihanuuden jääneet sitten kertomatta. Nimuën ohjeita minulla on muitakin. Toivelistallanikin on muutama. Nämä ovat vain jotenkin niin ihanan herkkiä.

Fire Wings Designs on uusi tuttavuus. Ihanaakin ihanampia lohikäärmeitä. Näitä tahtoo lisää.




Netissä seikkaillessani löysin tämän. Ihana kangas. Tälle on mallikin tiedossa. Kunhan se vain tulee myyntiin. Siitäkin minkä tähän haluan tehdä, löytyy toivelistoistani. Kuva ei tee oikeutta ihanille väreille tässä kankaassa.




Ja kankaita, jälleen. Equilter on yksi lempikangaskaupoistani netissä. Tuo keltapohjainen kolibrikangas on flanellia. Siitä tulee Sandralle pyjama. Tyttö on rakastunut flanellipyjamiin. Kiitos rakkaan siskoni, joka toi Sandralle syntymäpäivälahjaksi sellaisen. Barbikankaasta alunperin piti tulla Sandralle mekko, mutta siitä taitaakin tulla tytön huoneeseen verho. Ja tuo "tattoo" kangas on tietenkin minulle..mekoksi..kenties..

Ompelukoneen surinaa..

Kuukausi meni taas...oli tarkoitus kyllä aikaisemmin jo päivittää, mutta kauden influenssa/poskiontelotulehduksen tulivat sotkemaan suunnitelmia.

Pidin talviloman viikolla 8. Sopivasti samaan aikaan kuin rakkailla lapsukaisilla oli hiihtoloma. Tarkoitus oli olla ihan vain kotona. Tehdä mitä halutaan ja nauttia ihan vain kotona olemisesta. Alkuvuosi ollutkin sellaista haipakkaa, että välillä tuntui, että kotona ehtinyt käydä vain kääntymässä. joten talviloma tuli juuri oikeaan paikkaan. Itselläni oli tarkoitus, jos lapsukaisten leikeiltä ehdin niin ompelen jotakin. Yllättävän hyvin sitä saikin sitten tehtyä.

Tämä postaus sisältääkin sitten aikalailla kuvia. Ja vähän tekstiä.

Ihan ensimmäiseksi. Olen niin mahdottoman YLPEÄ rakkaasta Sandrasta. Edellisessä postauksessa kerroin kuinka hän näperteli (siis ompeli käsin) pienen pieniä tyynyjä. Nyt sit tahdottiin vähän isompaa. Ensin tyttö harjoitteli äidin koneella ompelemista paperin läpi. Ja kun se sujui, päästiin kankaan ompeluun.



Alunperin tarkoitus oli tehdä tyyny. Mutta kun tyyny oli ommeltu ja täytetty, Sandra mietti, että jos tälle voisikin laittaa tukan. Joten äiti penkoi lankavarastosta pienen kerän lankaa ja tyttö leikkasi äidin ohjeen mukaisia pätkiä. Äiti sitten auttoi tukan paikoilleen ja ompeli yläreunan kiinni. Nappien ompelussa äiti myös auttoi, mutta kaiken muun tyttö sitten ompeli itse.

Ja näin suloinen ötökkä siitä sitten tuli.





Sofia sai Minni trikoosta mekon. Tämä pala jäänyt joskus, kun tein Sandralle pyjaman. Odotellut vain oikeaa hetkeä.



Ja edellisessä postauksessa oli kuva pöllökankaasta. Itse henkilökohtaisesti tykkään näistä amerikkalaisista käsityöpuuvillakankaista. Juuri sopivan paksuisia vaatteiden ompeluun.
Tein tytöille pöllömäiset paidat. Ensin Sandralle, mutta Sofia alkoi vaatia omaansa, joten pitihän sitä sitten tehdä pikkusiskollekin samanlainen. Yläosa on trikoota.



Ja Sofialle vielä samalla kaavalla toinenkin lintuaiheinen paita.


Tästä ihanasta pehmofleecestä tein Sandralle tunikan ja housut. Vielä hiukan isot, mutta tyttö kasvaa niin hurjaa vauhtia, että saa nähdä onko enää syksyllä sopiva. Tämän tein oikeastaan sitä varten, kun meillä on sauna ulkorakennuksessa, niin mukava saunan jälkeen laittaa ihanan lämmin fleece-asu päälle ja kipittää raput ylös sisälle.


Samasta fleecestä jäi vielä pala, josta tein sofialle mekon/tunikan.


Ja pitihän Sofiankin saada oma lämmin pukunsa saunan jälkeen laitettavaksi. Varastosta löytyi ihana vaaleanruskea trikoopohjainen "turkis". Pehmeä lyhyt karva. Ei tekoturkista, mutta aivan ihana kissamaiseen haalariin. Tätä voi käyttää naamiaisasunakin jos siltä tuntuu.


Ja Eurokankaasta löysin kerran ihania Disney aiheisia trikoita, joista ompelin molemmille tytöille muutamat yöpuvut.







Sofian tämän hetken yksi lempihahmoista on Mansikkamarja (strawberry Shortcake) ja kuinka ollakkaan, äidiltähän löytyi pari pientä palaa Mansikkamarja kangasta. Joten tyttöselle valmistui kesäksi parikin mekkoa.






Näihin Sofian mekkoihin on hyvä käyttää varastosta löytyviä pitsinauhoja. Tähänkin löytyi pitsi, joka on joskus purettu jostakin vanhasta paidasta.


Ja aiemman postauksen sinipohjainen muffinsikangas muuntui Sandralle kesämekoksi, tytön toiveen mukaan.

Joitakin jäi vielä ompelematta. Mutta ehkä jo ensi viikonloppuna saisin kaivettua ompelukoneet esiin uudelleen. Ja Sandra tahtoisi ommella lisää ihastuttavia pehmo-ötököitä.

10.2.2011

Helmikuun helmiä..

Kuukausi sivakoinnut taasen niin vauhdilla, että ei meinaa perässä pysyä..tarkoitus ei ollut pitää taas näin pitkää väliä tässä kirjoittelussa, mutta näin vaan TAAS kävi.

Mutta en ole kyllä ihan kauheasti edes saanut mitään aikaiseksi kuukauden aikana.

Tämän sydämen tein Pikelle tehtyyn lohtupeittoon. Peitosta enemmän täältä . Malli on muistaakseni jostakin Mango publication kirjasesta, vaihdoin vain värit sinisiin.







Rakas työkaverini sai viime vuoden Marraskuussa suloisen pienen tytön. Tein vauvalle muistoksi rasian. Tein työn vasta nyt, että sain kirjailtua myös tytön nimen siihen. Rasia on ihana puinen rasia, jonka sain mummiltakin jokin aika sitten. Varastosta löytyy vielä toinen samanlainen rasia. Maalasin helmiäismaalilla ja koristelin vielä nauhalla. sisäpuolelle "liimasin" kankaan.



Tämä on myös SAL 2011 työ. Malli nimittäin löytyy venäjänkielisestä Cross stitcheristä nro 10(33) 2007.











Syy miksi en kauhesti ole saanut valmista on seuraavassa kuvassa. Olen virkannut. Aaltoja..



Tilasin paria lankaa. Violariumista ja Casa Ceninasta . No enhän voinut sitten vain pelkkiä lankoja tilata. Pakkauksia en viitsinyt joten sitten pari ohjetta. Tuo PR:n Fae eyes on yllättävän suuri. Mutta niin ihana.




Niin ja ne langat... Kreinikiä. Tilasin myös muutaman DMC:n metallilangan, mutta ne eivät päässeet kuvattavaksi. Näistäkin on suunniteltu jo työtä..mutta siitä sitten kun...on enemmän kuin suunnittelu tasolla.



Olen superylpeä rakkaasta tyttärestäni. Hän on viime viikon aikana rakennellut pienistä pahvilaatiloista mitä hauskimpia taloja/huoneita. Ja pitihän niihin myös tyynyjä tehdä. Neiti halusi sitten tehdä ne itse. Äiti auttoi vain langan pujottamisessa neulansilmään ja aloituksen tekemisessä. Niin ja langan päättelemisessä. Isi kuvasi sitten neidin, kun ompeluasentokin on samanlainen kuin äidillä..



Ja tällaisia pikkutyynyjä neiti sitten teki:



Ja jottei pikkuneiti Sofia jää paitsioon, laitetaan hänestäkin kuva. Iloinen pikkuneiti, jolle jäätelö vaistuu...ainakin kun suun ympärystää katsoo.



JA tietenkin Aatu. Kuva otettu joskus joulun tienoilla.


9.1.2011

Vuoden ensimmäiset ristipistot

Minna keksi tuossa viime vuoden puolella vallan loistavan SAL teeman tälle vuodelle. Meillä ristipistoharrastajillahan noita lehtiä (ym. harrastesälää) tuppaa kerääntymään, kelle kaappeihin, kelle lehtikoteloihin. Mutta eihän niistä kaikista kuitenkaan tule mitään tehtyä. Joten vuoden 2011 SAL onkin, ristipistolehdet. Eli tässä on tullut selailtua aikamoinen määrä noita lehtiä ja valittu ne mielenkiintoisimmat-tuon-tahtoisin-voisin-tehdä-tulevanan-vuonna ohjeet.

Ja niin uskomattomalta kuin se kuulostaa, mulla on jo 2 (kaksi!!!) työtä tehty.

Ensimmäinen on hauska pöllö, crossStitcher 13(75) 2010, lehti on mulla venäjänkielisenä, ostin joulukuun alussa Tallinnasta, osittain juurikin sen pöllön takia. Alunperin malli on tarkoitettu MP3-soittimelle "koteloksi", mutta eihän mulla sellaista vekotinta ole. Joten yllätysyllätys, Sandra tahtoi sen itselleen. Pitää varmaankin jossain välissä väsätä sofiallekin samantyylinen.


Pistelykangas on muistaakseni 25 count jotain..itsevärjättyä kuitenkin.
Lankana käytin Pomme de Pin: water blouf-sävy
Ja taustakankaana edellisessäkin postauksessa näkyvää HOOTY HOOT-pöllö kangasta.
Toinen työ on Cross Stitcher April 2005 löytynyt ilmaiskitti, rakas suosikkihahmoni Nalle Puh ystävänsä Nasun kanssa. Tätä en vielä tiedä miten viimeistelen, mutta jotakin Sofialle..


Ja teinhän tuossa ennen SAL töitä Teresa Wentzlerin Sun Dragonin. Tämänkään viimesitelystä en vielä tiedä. Inspiraatiota odotellessa.





Ihania kankaita

Olen viime aikoina tilaillut ihania puuvilla käsityökankaita rapakon toiselta puolelta. Tällaisia ei vain saa rakkaasta kotosuomesta. No, okei, tuo jalkapallo- pikkupupu- ja Popcorn-nallekankaat ovat Suomesta, mutta Taikatuulia, jolta olen ne ostanut, on itse tilannut ne Amerikasta. Joten..
Suurin osa noista kankaista on tarkoitettu ihanien lapsukaisteni vaatteisiin. mutta tietenkin käytän kankaita myös ristipistotöiden viimeistelyihin.

Ja tässähän ei tietenkään ole kaikki kankaat, mitä viime aikoina hankkinut. Tieni on (liiankin usein) kulkenut Eurokankaan kautta, lähes viikottain. Ja sieltäkin lähinnä tullut haalittua käsityökankaita. Mutta niistä voisin yrittää laittaa kuvaa myöhemmin. Kun saan ne kaivettua tuolta kaapin kätköistä..

VUOSI 2011... I'm back..

Tervehdys kaikille.

Aivan, tänne blogiin ilmestyy uusia tekstejä. Mulla oli reilu puolen vuoden motivaatiokatkos koko blogimaailman suhteen. En päivittänyt tätä omaani, enkä pahemmin edes käynyt lukemassa muiden blogeja. Ei vain huvittanut. Oman blogini pitämisen jatkamista harkitsin aika kauan. Kenelle tätä oikein kirjoitan.
Mutta jos yrittäis taasen. Toivottavasti viihdytte.

Tietenkin tässä välissä on tullut tehtyä aika paljonkin käsitöitä, mutta jos kävisin kaikki esittelemään nyt, niin tästä tulisi hurrrrrrjan pitkä tarina. joten saatan joitakin viime vuoden juttuja esitellä täällä, mutta lähinnä keskityn uusiin tuotoksiin.

6.4.2010

pääsiäisen jälkeistä päivitystä

Kauhistus kun aika rientää. Edellisestä päivityksestäkin on reilu kuukausi aikaa. Aina mietin, että en tänään jaksa/ehdi päivittää tänne ja sitten yht'äkkiä huomaakin, että aikaa on kulunut suunnattoman paljon.

Osittain varmaan tämä päivityskatkos johtunut siitä, että ei kauheasti ole valmista tullut. ja jotenkin en osaa vain päivittää tänne, jos ei ole mitään esitettäväksi.
Sain pisteltyä kuitenkin hyvissä ajoin ennen pääsiäistä ystäväni käsityöliikeeseen muutamia pieniä pääsiäiskoristeita.
Sandralle olin luvannut myös pistellä jonkun pääsiäisjutun. Malli on Ricon pääsiäisaiheisesta mallilehdestä, pupun väritystä muuteltu jonkun verran. Vähän meinasi kiire tulla, kiirastorstai-iltana sain valmiiksi tällaisen pupu ja tipu-taulun. Kehykset on tehty puuvillakankaasta.
Pääsiäisenä innostuin virkkaamaan Sandralle vielä pienen laukunkin. Ohje on jostakin Novitan lehdestä (vuodelta 2003 tai 2004..muistaakseni). Tein laukun Novitan Samos lollipop langasta (mummiltani oli sitä jäänyt joskus muutama vuosi sitten Sandralle neulotusta jakusta). Lankaa kului noin 150g, pohjan tein "kaksinkertaiseksi". Tein ensin laukun valmiiksi ja päätin vahvistaa pohjaa virkkaamalla toisen pohjakappaleen ja ompelin sen sitten sisäpuolelle kiinni. Lankaa riitti vielä, etä sain tehtyä kukan koristeeksi.
Ja vielä kuva Aatusta, kurkkimassa ilmapatjan alta.
Jos vaikka seuraavan päivityksen saisi tehtyä jo ensi viikolla. Toivossa on hyvä elää...
Heippulis.