Se kesä (jos sitä olikaan) oli ja meni lomineen. On mulla vielä yksi viikko säästössä.
Mutta tuli taas hiukan ommeltua. Siis piti ommella lapsille jo syysvaatetta. Etenkin Sandralle (vaikka huomasimme kun olin lopettanut ompelut, että tuli tällä kertaa ommeltua sitten pikkuneidille enemmän. Syynä se, että käytin noita pienempiä paloja pois tuolta kuleksimasta)
Tällä kertaa muotinäytös oli ulkosalla. Ja tytöt pääsivät esittämään strapetsitaitojaankin ;D..no kohta kuvista näette mitä tarkoitan :)
eli varautukaan...taas on HURRRRJA määrä kuvia tulossa :)
Sofian mekko. EN ole kyllä tätä itse neulonut, vaan rakas mummini. Sandralle olisi pari jakkua ja yksi toppi, kunhan saan vain langat pääteltyä :D
Sandralle Snoopy paita ja tähtifarkut
Sofialle tipi mekko/tunika
Sandralle pallotoppi ja kisu-shortsit
Sofialle mekko Lillestoffin Summer Forest trikoosta (tuo kuviollinen) ja koristeena keltaista Summer Forest nauhaa
Sandralle Iines tunika
Ja hei, tää on kans ihan oikeassa paikassa tää kuva :D. Tein miehelleni EK:sta löytämästäni vatiikkivärjätystä ohuesta trikoosta.
Sofialle pallo/kukka trikoosta mekko/tunika
Sandran lepakkohihainen Tipi-paita. Tyttö sanoo tätä itse liito-oravapaidaksi :D
Koira collarista tunika Sofialle
Ihanasta vaaleasta omenanvihreästä velourista tehty takki ja housut Sandralle
Takki selästä. Ja kissafanille tietty aplikoitu kisu selkään, fleesestä. Myös hupun vuori on samaa fleeceä.
Ja etukappaleella vielä kissantassu aplikointi.
Sofialle aurinkoinen prinsessapaita pupu silityskuvilla.
Summer Forest paitana
Sofian kääntötakki teddystä ja Rumpali-puuvillakankaasta. Teddy puolella taskut ovat sivusaumoihin upotettu.
Teddypuolen aplikaatio
Rumpali puolella taskut on sydämenmuotoiset ja tehty teddystä.
Ja hupussa on molemmin puolin helmikoriste "hiipassa"
Sofia itse on vain sitä mieltä että tuo Rumpalipuoli kuuluu takin sisälle ja teddypuoli päälle :)
JA seuraava satsi kankaita jo odottelee leikkaamista..
18.8.2012
Annille ja Rikulle..ristipistonaisten häälahjatempaus
Näinhän se on, meissä naisissa on voimaa. Sehän tiedettiin.
Tuossa alkuvuodesta Kirsi alkoi kysellä porukalta, jotta pisteltäisiinkö Annille ja Rikulle häälahjaksi jotain. Tai ihan oikeasti, siis aikuisten oikeesti, koko häälahja-ajatus on lähtenyt Marilta. Kirsi toimi sitten porukan kerääjänä. Muutama tippui kyydistä pois kiireiden takia, mutta varmasti myös ajatuksella mukana peiton tekemisessä.
Heti alkuun päätettiin, että tehdään tilkkutäkkityylinen torkkupeitto. Kankaaksi valikoitui pellava, natural sellainen. Niina tilasi kankaan Casa Ceninasta. Ja kaikki pistelyt ovat tehty valkoisella. Muutamaan on eksynyt myös helmiä mukaan.
Pidimme Kirsin luona 24. maaliskuuta salaisen ristipistotapaamisen, jossa kangas ja mallitkin jaettiin. Osa tietenkään ei päässyt paikalle, mutta heille sitten lähetettiin omat palat ja mallit.
Meitä oli pistelemässä 13 upeaa naista:
Outi
Mia
Mari
Kirsi
Tarja
Sari
Virpi
Katri
Marjo
Minna
Daniela
Pirjo
ja minä Ressu :)
Minä lupasin kasata peiton ja toimittaa Kirsille.
Tuli vain itku juuri kun aloin kasamaan tilkkuja yhteen. Ei peiton takia, vaan siksi että ihana rakas ystäväni, ompelukoneeni, hajosi. Oikosulku.
Kävin hakemassa seuraavana päivänä rakkaalta anopiltani koneen lainaksi.
Niin, haluatte varmaan nähdä kuvia peitosta :D
Kankaida on käytetty, pistelyissä pellavaa. Muut palat ovat valkoista pellavaa ja puuvillasatiinia. Ja muutamiin pistelyihin lisäsin koristeeksi puuvillapitsiä. Ja joskus monta vuotta sitten virkkaamiani puuvillaisia pitsiliinoja. Rakas serkkuni Pinja ompeli pitsiliinat noihin neljään palaan kiinni pikkupikkupistoin. Pistelyiden takana on luonnonvalkoista lakanakangasta.
Peiton tavoitekoko oli 150cm * 200cm, mutta ihan noita mittoja ei ole..suunnilleen 145cm * 180cm on oikea koko. Peiton toinen puoli on kokonaan valkoista pellavakangasta.
Tässä vielä kuva, johon olen liittänyt kaikien pistelijöiden nimet paloihinsa :)
Tuossa alkuvuodesta Kirsi alkoi kysellä porukalta, jotta pisteltäisiinkö Annille ja Rikulle häälahjaksi jotain. Tai ihan oikeasti, siis aikuisten oikeesti, koko häälahja-ajatus on lähtenyt Marilta. Kirsi toimi sitten porukan kerääjänä. Muutama tippui kyydistä pois kiireiden takia, mutta varmasti myös ajatuksella mukana peiton tekemisessä.
Heti alkuun päätettiin, että tehdään tilkkutäkkityylinen torkkupeitto. Kankaaksi valikoitui pellava, natural sellainen. Niina tilasi kankaan Casa Ceninasta. Ja kaikki pistelyt ovat tehty valkoisella. Muutamaan on eksynyt myös helmiä mukaan.
Pidimme Kirsin luona 24. maaliskuuta salaisen ristipistotapaamisen, jossa kangas ja mallitkin jaettiin. Osa tietenkään ei päässyt paikalle, mutta heille sitten lähetettiin omat palat ja mallit.
Meitä oli pistelemässä 13 upeaa naista:
Outi
Mia
Mari
Kirsi
Tarja
Sari
Virpi
Katri
Marjo
Minna
Daniela
Pirjo
ja minä Ressu :)
Minä lupasin kasata peiton ja toimittaa Kirsille.
Tuli vain itku juuri kun aloin kasamaan tilkkuja yhteen. Ei peiton takia, vaan siksi että ihana rakas ystäväni, ompelukoneeni, hajosi. Oikosulku.
Kävin hakemassa seuraavana päivänä rakkaalta anopiltani koneen lainaksi.
Niin, haluatte varmaan nähdä kuvia peitosta :D
Kankaida on käytetty, pistelyissä pellavaa. Muut palat ovat valkoista pellavaa ja puuvillasatiinia. Ja muutamiin pistelyihin lisäsin koristeeksi puuvillapitsiä. Ja joskus monta vuotta sitten virkkaamiani puuvillaisia pitsiliinoja. Rakas serkkuni Pinja ompeli pitsiliinat noihin neljään palaan kiinni pikkupikkupistoin. Pistelyiden takana on luonnonvalkoista lakanakangasta.
Peiton tavoitekoko oli 150cm * 200cm, mutta ihan noita mittoja ei ole..suunnilleen 145cm * 180cm on oikea koko. Peiton toinen puoli on kokonaan valkoista pellavakangasta.
Tässä vielä kuva, johon olen liittänyt kaikien pistelijöiden nimet paloihinsa :)
Tunnisteet:
häälahja,
ompelu,
ristipisto,
valmis,
viimeistely
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)

