Sivun näyttöjä yhteensä

25.4.2013

fantasiaa parhaimmillaan

Lupasin edellisessä postauksessa, että esittelen aikaansaannoksiani ristipistoviikonlopusta. Melkein unohdin.. Ja fiksuna alan kirjoittamaan postausta näin kuumeisena (jep, sen siitä saa kun hoitaa kahta pikkupotilasta ja nukkuu vieressä hoivaamassa.)

Olin aloittanut jo aiemmin aivan ihanan  RTO-mallin pistelyn ja valmiiksi sen sain tuolla ristipistoviikonlopussa.

 Wonderful Walk..

Langat: DMC, Kreinik: very fine #4 braid, Rainbow Gallery:Treasure Braid ja Wisper) ja joku tuntematon kimallelanka
Kangas: Silkweaver 32ct Lugana opalescent: Royal Rose



Pupussa käytetty RG:n Wisper-lankaa.


Lohikäärmeen siivessä punasävyistä kimallelankaa..merkistä ei tietoa.


Prinsessa Sofiassa Kruunu Kreinikin very fine #4 braid, helmassa mukana RG:n Treasure Braid-lankaa ja PINKKEJÄ ja vaaleanpunaisia helmiä ja kruunussa kullanvärisiä helmiä.

Helmistä haluan kiittää Miaa ja kurpitsavaunu ja linna-amuleteista Outia.

Tästä on tulossa Sofialle tyyny, tulevaan omaan Prinsessa-huoneeseen.

Tämän san valmiiksi perjantai-iltana (tai siis oikeastaan yöllä). Lauantaina aloitin sitten lohikäärmeet.
Moni tietääkin, että pidän noista WireWing Designs lohikäärmeistä. 

Muutaman olenkin jo tehnyt (ja juuri huomasin, että Eva Horne on suunnitellut uuden upean mallin, Eclipsen pariksi. Eli uusi must-have hankinta.)



Fire Wings Designs, Light and Shadow : Umbral
Lanka: La Soie Atalie: Ankara

Tämän sain aloitin lauantaiaamupäivänä ja sain yöllä valmiiksi :) 

Sunnuntaina aloitin kaveria tälle ja tein sen sitten viikolla valmiiksi kotona.


FWD: Light and Shadow : Fulgent
La Soie Atalie "New Delhi"


Ja viime viikolla tein vielä yhden "helpon ja nopean" välityön..


Joan Elliot's Unicorn
langat: DMC, DMC light effect ja Kreinik very fine #4 braid
Kangas: Silkweaver 32ct Lugana opalescent: Royal Rose

Seuraavat projektit onkin sitten joko hysshyss-juttuja..tai sitten hiukan suurempia. Joten katsotaan, miten päivitän ristipistojen osalta blogiani...saattaa mennä hetki.. ;)

17.4.2013

(Jos mahdollista, palaa takaisin) Ristipistoviikonloppu Wuolteen kartanossa

Emmulin Kirsi järjesti 12.-14.4.2013 ihanaakin ihanamman rsitipistoviikonlopun "Emmulin salongin" Wuolteen kartanossa.
Meitä oli 26 (+Kirsi ihanan Emmansa kanssa) ihanaista naista pistelemässä, nauramassa, syömässä..ja vähän myös nukkumassa..ja mainitsinhan jo syömässä. Oli nimittäin sen verran herrrrrrkulliset tarjottavat kartanolla, että vesi herahtaa vieläkin kielelle kun ajatteleekin niitä ruokia.

Ja en muista nähneeni niin uskomatonta määrää valmiita pistelytöitä yhdellä kertaa kuin siellä oli. Toimme nimittäin kaikki mukanamme valmiita töitä mitä olemme saaneet/tehneet. Näyttely oli, sanoisinko hyvinkin kattava. Tässä vain muutama kuva kaikista ihanuuksista.









Ja omat ostokseni Emmulista oli yllättävänkin pienet :


Rovaris Pöllö-malli, pala vaaleanvihreää aidaa Sandralle, pala Belfast-kangasta Nimue malliin, helmineuloja, ruusunappeja ja pari lohikäärmeamulettia. Niin ja pieni Mill Hill helmipaketti...jossa pinkkejä helmiä.. ;)


Outilta sain kiitokseksi parista ohjeesta ihania amuletteja (pari menikin heti käyttöön Sofian prinsessa työhön.) Ja ihanat Ninan langat. Ja Sarilta vaaleanpunaista satiininauhaa..koska jokaiselta naiselta (kuulemma) pitää löytyä jotain pinkkiä/vaaleanpunaista ;)

Sain jotakin aikaiseksikin viikonloppuna, mutta niistä taidankin tehdä ihan oman postauksen :D lähipäivinä.

KISSA :D :D

Ja tuo otsikon lausahdus jos mahdollista...Olimme  Mian kanssa sunnuntaina lähdössä pois ja laitoin autossa navigaattorin päälle ja syötin kotiosoitteeni (en siksi, että olisin pelännyt eksyväni, vaan että tiesin koska suunnilleen olisin kotona) niin navigaattori ilmoittaa: Jos mahdollista, palaa takaisin :D Ihan hiukan naurettiin...

15.4.2013

Matka Puutarhaan

Ystävällä on suuria murheita elämässä. Jollain on avioeroa, jollain läheisen kuolemaa, jollain elämä potkii muuten päähän oikein urakalla. Tai ystävällä on myös iloisia asioita, saa lapsen, menee naimisiin. Mitä muut ystävät silloin tekevät. Ovat mukana nin henkisesti kuin konkreettisesti. Meillä ristipistelijöillä on ihana yhteisö, eletään ystävien iloissa ja suruissa mukana hyvinkin konkreettisella tavalla. Me teemme ns. lohtupeittoja. Näiden vuosien aikana on jo aika monta peittoa tehty.

Rakas ystävämme Virpi oli peiton tarpeessa. Aiheen oli tietenkin puutarha, eräs Virpin lempiharrastuksista.

Mukana meitä oli 13 pistelijää, ja monia hengessä mukana olleita (aina ei vain oma elämä anna mahdollisuutta lähteä mukaan, vaikka tahtoa olisikin). Minä kokosin peiton.



Mukana olivat:
Marjo , Outi , Pirjo
Katri , minä , Sari
Niina , Kirsi , Johanna
Sari , Tarja , Mari


virkkasin muutaman kukan ja perhosen koristeeksi peittoon. Ja Sandran kanssa valisimme nappeja kulmien koristeeksi.














31.3.2013

Sofian prinsessa-kevättakki ja synttärilahjoja

Sofia sai uuden kevättakin.

Ompelin sen perjantai-iltana osana fb:n SaVa-ryhmän "Project Runaway" tempausta. Meillä se vain on nimellä Project SaVaWay. Materiaali, kuosi tai väri tms annetaan tietoon aikaisemmin. Kaavat saa olla valmiina. Aikaa leikkaamiseen ja ompeluun on 2 tuntia.

Tiesin kyllä jo aloittaessa, että en ehdi saamaan kokonaan valmiiksi kahdessa tunnissa tytön takkia. Mutta päällisen sain valmiiksi.

Ja heti tuon kahden tunnin jälkeen, ompelin takin valmiiksikin. Yhteensä leikkaamiseen ja ompelemiseen meni aikaa n. 3,5 tuntia. Kaavojen tekoon...noh, niihin taisi mennä tunti. Otin kaavaksi Ottobre 1/2010 lehdestä Variksenmarja-takin koossa 104. Mutta alkuperäisistä kaavoista muokkasin omaan visiooni sopivat kaavat.

Tällä viikolla materaalina oli puuvilla.


Tässä oli alkutilanne. Charming kitty-puuvillakangasta, pinkkiä joustotwilliä, ruutupuuvillaa, satiinia, parit napit ja lankaa.


Ja tämä oli lopputulos. Yksi pinkki nappi minulla vielä on, voi olla, että lisään sen tuohon alas.


Taakse ompelin tampin ja helmaosassa on keskellä hiukan poimutusta.


helman jatkosaumaan ompelin juuri sopivaa pinkkiä pitsinauhaa. Ja hihojen pienissä poimutuksissa on vaaleanpunaiset napit somisteena.


hihojen käänteissä käytettyä ruudullista kangasta löytyy myös selkätampin toiseltapuolelta sekä alakauluksesta.


Prinsessa oli erittäin tyytyväinen takkiinsa, hiukan liian pitkistä hihoista huolimatta.

Sandran koulukavereilla oli synttärit, kaksoset, tyttö ja poika, pojalle tein kääntöhupparin (Project savaWay II : valkoinen raita) ja tytölle Sandran kavereiden keskuudessa suuren suosion saavuttaneen hiiren, joka nimettiin Mustikkatassuksi.






21.3.2013

Le Martin Pecheur

Jipii..sain valmiiksi Nimuen Le Martin Pecheur pistelyn. Vielä ei tietoa miten viimeistelen. Todennäköisesti odottaa kahta muuta Nimuen lintu ja keijutyötä ja katson sitten mitä niistä keksi.

Aloitin työn joskus tammikuussa. Tarkkaa päivää en muista. Pari pienempää työtä pistellyt välissä ja tietty ommellut, joten voisin veikata että kaikenkaikkiaan meni kuukausi tehdä tätä.


Nimue: Le Martin Pecheur 

Kangas: Polstitches Designs : Summer Breeze 32ct Jobelan 

Langat: DMC ja Kreinik very fine (#4) braid 150V ja 152V





Siivet on tehty varsipistoin. Alkuperäisessähän on käytetty metallihohteista silkkilankaa siivissä, joka varmasti olisi ollut paljon kauniimpaa. Mutta en yrityksistä huolimatta löytänyt kyseistä lankaa mistään nettikaupasta.
Tein ensin nuo ääriviivat ja kukat, jolloin totesin, että tuo oli aivan liian tumma noihin siipiin. Mutta en millään viitsinyt alkaa purkaa. Todennäköisesti olisin vain saanut vahinkoa aikaiseksi jos olisin purkanut. Joten päätin tehdä sisemmät pistot sitten vaaleammalla sävyllä.


Ohjeessa oli maininta että oksa tehdään puolipistoin yhdellä säikeellä. Olin jo lähes kokonaan sen tehnytkin, kun aloin katsomaan alkuperäistä kuvaa. Siinä pistot onkin tehty kokonaisena ja omasta mielestäni kahdella säikeellä, ainakin osa. Mutta näin tämä oksa on parempi. Tavallaan häviää taustalle, joka varmaan on ollut tarkoituskin.



Linnun jälkipistotkin ovat tehty lähes kokonaan varsipistoin. Pään rajaukset tein normaalein jälkipistoin.

Nimuen ristipisto-ohjeethan perustuvat hyvin pitkälti J-B Mongen kuviin. Joskus huokaillut, että kunpa monesta suosikkikuvastani vielä tulis ohje.

Nyt pitää tehdä pari hyshys työtä..ja miettiä mikä olisi seuraava "isompi" ristipistoprojekti.

19.3.2013

Sandran pupu-tyyny

Äiti on niin ylpeä tyttärestään...että tytön tekemä pupu tyyny saa ihan oman postauksen.

Sandrahan oli ennen joulua mukana Kirsin luona ristipistotapaamisessa, joka vietettiin pikkujoulutyyliin. Ja tietenkin siellä oli myös paketit. Ja me teimme kaksi pakettia, jotta myös Sandra saa omansa.

Sandran paketistahan paljastui Rico Design kirja Winterwald kirjanen. Ja siellä oli suloinen pupu. Tyttöhän päätti samantien että haluaa tehdä sen.

ja tuossa jo hyvä tovi sitten, tyttö sai pistelyn valmiiksi ja ompeli sen myös samantien tyynyksi. Valitsi itse kankaat. Ja ompeli. Sen verran autoin, että ompelin vetoketjun siihen.


Pari pientä fiksausta jouduttiin tekemään, mutta niitä ei kukaan huomaa.

Kangaskin oli pikkaisen liian isoruutuista ja lörppää aidaa, mutta hienosti Sandra tämän teki.

Olen niiin ylpeä Sandrasta!!!

Ja uusi työkin tytöllä on menossa..

12.3.2013

mekkotehtailu ja muotinäytöstä

Nyt kun olen ollut lomautettuna töistä, on ollut enemmän aikaa ommella. Yllättävää, että molemmat tytöt saaneet taas vaatetta..kohta kyllä vaatehuoneessa tyttöjen hyllyt tursuaa vaatetta...

Mutta pitäähän niitä kankaita johonkin käyttää..eikö :D


Sofialle ihana pehmohuppari. Tässä on vuorinakin fleece, ihana vanhan ajan Nalle Puh..harmi että se ei nyt näy..alunperin tarkoitus oli tehdä tästä kääntötakki, mutta neiti päätti, että hän haluaa pitää tuon vaaleanpunaisen puolen päällipuolena.


Käyttänyt noita pieniä trikoopaloja Sofian toppeihin. Ja hihattomiin paitoihin. Ja tuo sininen hame on yksi lemmpareista..ja nopea ommellakin Kaksi saumaa, resori vyötärölle ja helma käänne.


Olen näissä topeissa käyttänyt erivärisiä alusvaatekumppareita. Niillä on helppo huolitella käden- ja pääntiet, ja piristävät kivasti vaatetaa.


Sofialle lemppari Doramekko ja Sandralle huppari sekä housut.


Sandralle paita ja housut


Molemmille tytöille samalla mallilla ihanat cardiganit Kissaneuloksesta.


Ja kissafaneille lisää kisuvaatteita. Ihanaa trikoota. Sofialle mekko ja Sandralle paita.


Sofialle NAlle Puh mekko ja Sandralle tähti jakku (jonka pääntielle pitää keksiä jotain..Siitä tuli valtavan iso..


Ja haalarit/onepiecet/jumpsuitit (ihan millä nimellä haluat kutsua näitä) ihanan pehmeästä collegesta. Sandra ei kotona ole muuta halunnutkaan nyt pitää kuin tuota haalariaan. Olin ensin aika vastaan näistä...mutta, kun lapset tykkäsivät, niin äitihän teki.


Sofialle pyjama ja Sandran paidasta ja housuita hiukan parempi kuvakulma.


Sofialle Mansikkamarja mekko ja Sandran velourhuppari.


Itsellekin jotain saanut tehtyä. Lepakkohihainen paita viskoositrikoosta.


 Ja mies pyysi joululahjakylpytakkinsa lisäksi toista samanlaista. Sellaista mitä viikonloppusiin vosi tässä sisällä pitää. Olin juuri aiemmin ostanut ystävältäni ihanaa ruskeaa talvifroteeta. Siitä tulikin aivan loistotakki. Ja kun kaapista löytyi vielä ruskeansävyistä pääkallopuuvillaa aplikoin selkäpuolelle pääkallon. Astetta päheempi kylpytakki..


Niin ja se mekkotehdas. Suunnittelemme remonttia, jolla saadaan molemmille tytöille omat huoneet. Ja sehän vaatii rahaa. Varasin kirppikselle pöydän ja tytöt tekivät oman osuutensa ja kävivät lelujansa läpi. No niitähän kyl tulikin sitten aika paljon. Omaa osuuttani rahankeräämisessä, on että yritän myydä noita "ylimääräisiä" ristipistojuttuja. Ja tunnetustihan mulla on PALJON kankaita. Hetken mietittyäni päätin tehdä osasta kankaista pikkutyttöjen kesämekkoja. Ja kun Sofiakin niitä pyysi lisää samalla sitten tein hänelle.

Viikonlopun aikana, no eilinen maanantai meni vielä, sitten ompelin sarjatyönä 20 mekkoa.

Nämä mekot ovat kokoa 98cm


Nämä ovat kokoa 104cm



Ja nämä kokoa 110cm



Ja nämä ovat Sofain mekkoja :D


Tässä vielä yhteiskuvaa noista mekoista, jotka olisi tarkoitus myydä ja kerryttää remonttirahaa.